Laos; Vang Vieng

yeaaaah weer een berichtje van ons!! Wij zitten nu in Vang Vieng al ongeveer 4 dagen en hebben het super naar ons zin. Ik zal even beginnen waar we bij het vorige verhaal zijn geeindigd zodat jullie precies weten wat we hebben gedaan.

De busreis van Bangkok naar Vientianne was echt prima, het was alleen een beetje jammer dat de tv en daarna muziek erg hard aanstond zodat je niet echt goed kon slapen. Maar Iris en ik, Lotte, hebben nog wel lekker geslapen. We moesten bij de grens van thailand uistappen en daar een visum regelen voor Laos. Na even wachten was dit ook zo gebeurd en werden we met een taxi naar vientianne gebracht en hebben we daar een leuk/mooi guesthouse uitgezocht. Bij het guesthouse kwam Amira er achter dat ze haar paspoort niet meer had.... Dat was even stressen maar gelukkig had die taxi man hem nog en kreeg ze hem bij de grens weer terug. Daarna maar lekker ontspannen terwijl we heerlijk gemasseerd werden. In het begin moesten we allemaal heel erg lachen maar daarna vielen we een beetje half in slaap. `s Avonds heerlijk pizza gegeten en toen niet al te laat naar bed want er was toch niet veel te doen. De volgende dag dachten we nog een beetje rond te lopen in Vientianne maar er was eigenlijk niet veel te doen dus besloten we maar de bus te pakken naar Vang Vieng. Dus daar zaten we in een bus met lokale mensen over een weg vol gaten en soms half onder water. In totaal duurde de busreis ongeveer 5 uur en viel het best mee. We hebben hele mooie dingen gezien van Laos.

In Vang Vieng aangekomen zagen we allemaal mensen rondlopen met veel verf op hun enzo, het is net een beetje een hippie dorpje. De eerste dag zijn we gaan tuben, je gaat dan met een band de rivier af en stopt dan bij allemaal barretjes waar een hele relaxed sfeer hangt. Doordat het zo leuk was, hebben we het vandaag weer gedaan. Het was alleen iets minder druk vandaag maar dat kwam misschien ook door het weer. Gisternacht heeft het namelijk heel hard geregend. Ook zijn we hier nog naar een soort van grot geweest waar je daarheen kon zwemmen. Alleen had je wel echt een hoofdlamp nodig want anders zag je gewoon echt helemaal niks. En Iris de stoerste van ons allemaal durfde natuurlijk met de jongens helemaal de grot in te zwemmen. Het was wel echt heel mooi daar en het water was ook best blauw.

Morgen is ons laatste dagje hier en dan gaan we toch weer verder naar het Noorden en willen we daar de gibbon experience gaan doen.Maar eerst naar Luang Prabang.

Onze plannen veranderen wel elke dag dus jullie horen wel weer waar we zijn beland.

xxxxxxx

Geert 2.0

Klinkt helemaal TOP! Als je achter een bureau de hele dag bezig bent met organiseren wordt je onwijs jaloers als je dat allemaal leest! Snel weer een keer skypee! Havee fun en de groeten aan Japen!

X

Anne Jonkers

aaaa zo leuk meisjes!! wat heeerlijk
en wat een geluk hebben jullie zover met het paspoort verhaal
GENIET x

Morrin

Echt super leuk om te lezen hoe jullie alles ervaren, ik ben daar ook allemaal geweest. Hoeveel buckets zijn er doorheen gegaan in Vang Vieng?!;)
Heel veel plezier! Dikke kus voor jullie allemaal! X

Lynn

Nina, your trip sounds amazing so far. We are enjoying your journal so keep it coming!

Olfat

Wat zijn jullie toch stoere meiden, geniet er lekker van. en die Amira wat heeft ze geluk zeg!! ze is zeker een vriendin van Iris die raakt nooit wat kwijt ..hahahah xxxx

jo en sylvia

wat een spannende verhalen en wat beleven jullie veel! Veel plezier en we kijken uit naar jullie verhalen.
xxx

Martine

Het klinkt allemaal super! Waar blijven de eerste foto's??
Geniet en dikkekus Martine

Matthieu