Vietnam

De laatste keer dat we iets op de blog zetten waren we Vietnam nog niet eens in en nu gaan we al bijna weg, tijd voor een nieuw verhaal dus! Wat een ontzettend mooi land! Ze hebben hier alles, witte stranden met palmbomen, koude bergen, kilometers rijstvelden, grote steden en enorme zandduinen. Wel zijn we hier vaak afgezet, taxi's die met te hogen prijzen en rekeningen met bedragen die hoger zijn dan op de kaart, dat soort dingen.We zijn bovenin begonnen in Hanoi, een enorm drukke stad met niet normaal veel scooters. Niemand hield zich aan de verkeersregels, links of rechts rijden bestaat daar niet en met 4 personen op de scooter is dood normaal. Verder dan een heilige schildpadden tempel hebben we van de stad ook niet gezien, want rustig rondlopen was niet te doen. Maar omdat we in een heel erg leuk hostel zaten met heel veel backpackers en gezellige mensen, was het toch heel leuk in Hanoi! Halloween was weer een avond om niet te vergeten. Iris en Lotte zijn nog een dagje naar Sapa geweest om de rijstvelden te bekijken en een soort trekking te doen met de locals terwijl amira en Nina een dagje rust hadden in Hanoi. Hierna met een groep van zo'n 30 backpackers een 3 daagse tour gedaan naar halong bay, een hele mooie plek met witte stranden, helder blauw water en enorme rotsen. 1 nachtje geslapen op de party boot en 1 nachtje op een feeststrandje, heel veel lol gehad dus!

Na halong bay zijn we naar een plaatsje in het midden van Vietnam gegaan genaamd Hue. 's Ochtends vroeg in de regen kwamen we aan na 14 uur in de nachtbus gezeten te hebben. Hue staat bekend om de tunnels waar de Vietnamezen in woonden tijdens de Amerikaanse/burger oorlog, maar door het slechte weer waren deze helemaal ondergelopen. Omdat er verder vrij weinig te doen was wilden we hier graag weer weg, maar toen we de volgende ochtend wakker werden stond de hele straat onder water en reden er geen bussen meer, vast in Hue dus. Desondanks hebben we toch een leuke dag gehad door de ramptoerist uit te hangen en films te kijken.

Na Hue kwam Hoi An, geen goede plaats voor meisjes die van winkelen houden. Alles, maar dan ook echt alles wat je maar wilt aan kleding kunnen ze voor je maken, helemaal op maat. Als we hier een week hadden gezeten was al ons geld op, dus de volgende dag zijn we maar snel weg gegaan. Natuurlijk wel een paar jurkjes, laarzen, colbertjes, vestjes en jumpsuits verder. Hierna kwam Nha Trang, een badplaats waar we wel 5 dagen hebben gezeten. Hoe slecht het weer was in de vorige 2 plaatsen, hoe mooi het hier was. Heel veel leuke mensen ontmoet en elke avond gedanst in de sailing club.

Mui Ne was de volgende plaats. Heel toeristisch en ontelbaar veel resorts, barretjes en restaurants. Maar juist omdat er zoveel was van alles, was alles leeg en maakte de stad een uitgestorven indruk. Wel elke avond heerlijke verse vis gegeten bij kraampjes langs de weg. Ook hebben we de zandduinen bezocht, overal waar je kunt kijken bergen van heel zacht zand, was erg mooi! Er was niet echt een mooi strandje en naast de zandduinen was er vrij weinig te bezoeken, dus zijn we door gegaan naar Ho Chi Minh City.

We hadden van andere reizigers veel slechte verhalen gehoord over HCMC, maar wij vonden het wel echt een leuke stad. Groot en druk, maar wel netjes en modern. We hebben hier wel de ondergrondse tunnels kunnen bekijken en ook door de musea zijn we veel te weten gekomen over hoe vreselijk de burgeroorlog is geweest voor veel Vietnamezen.

We namen de nachtbus en de boot na zo'n 15 uur onderweg te zijn geweest kwamen we aan op het prachtige eiland Phu Quoc, waar we nu al 6 dagen zitten. Amira en Lotte hebben hier hun duikdiploma (PADI) gehaaldenNinaenIrishebbenonwijsmooiestrandenbezocht, gezien hoe het er hier tijdens de oorlog aan toe ging en zijn naar een pearl farm geweest, maar vooral hebben we veel aan het strand gelegen en hebben we eindelijk een lekker kleurtje!

Morgenochtend 7 uur worden we opgehaald en gaan we met de boot naar Cambodja, naar het plaatsje Sihanoukville. We hebben veel leuke verhalen gehoord over dit plaatsje, dus we hebben er zin in!

Veel liefs

Olfat

Nog Heel Veel Plezier xxxxxx

Han wn Jeannette

Nou dat hebben jullie ook weer meegemaakt en kun je mooi opslaan op de harde schijf. Kunnen jullie het nog wel uit elkaar houden nu je nog niet eens op de helft bent? Blijven genieten he, liefs uit BKK

Imke

Jaaaaaaa ge-wel-dig en alles onwijs herkenbaar. Dames: GENIET, GENIET & GENIET!! Kus, im

Cees van .t Hoofd

Mooi verhaal. Ook goed dat jullie je ook belangstelling hebben voor de oorlog. Ook voor de amerikaanse soldaten was het een verschrikking. Oorlog is vreselijk. Cambodja is vlgs Ilse nog mooier dan Vietnam, dus geniet er maar van. gr. Cees

MMarlies

Heel fijn om te lezen, dames! Ben ook heel benieuwd naar jullie Cambodja - verhalen. Kus en knuffels, mmarlies

Linda Willemsen

Hallo ladies van het goede leven!

Wat weer een prachtig reisverhaal! Om even echt bij weg te dromen, en even te ontsnappen aan de Sinterklaasdrukte...

Afgelopen zaterdag kwam Sint bij mij op 't werk (daar komt hij altijd met het vliegtuig de hangar binnen), woensdag bij Bruus-Jan op het werk, vanmorgen kwam de Sint per brandweerauto naar school en morgen is het pakjesavond. Je kan je voorstellen dat Sylvie en Mats behoorlijk hyper zijn deze dagen. Maar leuk is het zeker!

Wat ook zo leuk was, was de kaart uit Vietnam die deze week door de brievenbus viel. Lotte, bedankt, echt heel leuk!!

Geniet nog lekker van jullie reis en de vrijheid om lekker te doen waar je zin in hebt. Voor je het weet, loop je straks weer met een paraplu hier in dit kikkerlandje...
Have FUN!

Lieve groetjes,