weer terug in het 'overstroomde' bangkok

Zaten we hoor, 2 weken geleden, midden in de bergen van Laos heel hoog in onze boomhut. Overal waar je kon kijken bergen en bomen en nergens een persoon te bekennen. Dat was tijdens de Gibbon-experience, vlak naast de grens van Laos en Thailand. Twee dagen lang hebben we via zip-lines de bergen door geraced en het was erg leuk! Geen Gibbon apen gezien, wel een grote gif groene slang in onze boomhut. Om te komen bij het stadje waar we dit konden doen hebben we vanaf Luang Prabang, midden Laos, een slow boat genomen helemaal naar boven. Duurde twee dagen, maar varen op de Mekong was onwijs mooi! Nog even gestrand op een onbewoond strandje omdat de motor was uitgevallen, maar nadat onze kapitein heel stoer in zijn onderbroekje en dikke buik het water in sprong waren we een half uurtje later alweer onderweg.

In het noorden van Laos waren verder geen plaatsen meer waar we echt heel graag naartoe wilden, en omdat de wegen zo slecht waren (en er uberhaupt maar weinig zijn) konden we ook moeilijk met een bus naar Vietnam komen. Daarom hadden we bedacht toch maar het noorden van Thailand in te gaan omdat we daar eerder niet heen konden vanwege de overstromingen. Eerst naar een plaatsje genaamd Chiang Rai waar we over een grote night bazaar hebben gelopen en hebben gelachen om een ladyboy show, maar verder was hier weinig te doen. Chiang Mai, een wat grotere stad waar we de dag erna heen zijn gegaan was wel een leuke stad, maar we zijn toch meteen door gegaan naar Pai, 3 uur boven Chiang Mai. Pai was een onwijs leuk stadje. Veel backpackers, dus daarom ook heel gezellig! We hebben hier heel erg lekker weer gehad, dus overdag gezwommen in mooie zwembaden of in waterfallen. 's Avonds was hier ook heel erg veel te doen, heel veel gezellige restaurantjes, barretjes en ook nog een een night market. We hadden twee scootertjes gehuurd dus konden we heel makkelijk van plek naar plek toe. Ook zijn we in Pai vrienden geworden met Maxi, hij is een Amerikaanse DJ en heeft een huisje in Pai waar hij af en toe feestjes geeft tijdens zonsondergang. Ook wij zijn natuuuuuurlijk bij zo'n feestje geweest en de zonsondergang was inderdaad heel erg mooi!! In totaal hebben we 5 nachten in Pai geslapen, in een heel leuk een gezellig guest house van een Nederlandse eigenaar.

Om in Vietnam te komen zagen we niet echt een andere optie dan het vliegtuig vanaf Chiang mai te nemen, dus dat hebben we gedaan. Nog drie dagen zijn we in Chiang Mai geweest, waar Amira 19 is geworden en wat ook goed gevierd is! Om van Chiang Mai naar Hanoi (vietnam) te vliegen, op de meest goedkope manier, hebben we een overstap in Bangkok, waar we nu nog zitten. We moesten nog wat malaria pillen ophalen die voor ons waren achtergelaten in het Marriot, dus hebben we het zo geregeld dat er anderehalve dag tussen onze overstap in zat. Tijdens de vlucht zaten we naast twee hele lieve Nederlandse vrouwen en een van de twee, Jeannette, woont al twee jaar in Bangkok en vertelde ons dat ze nog wel plek had voor vier meisjes. Na een maand alleen maar goedkope guest houses en harde bedden, is dit een soort 5 sterren hotel voor ons! Vanmorgen ook eindelijk weer bruine boterhammen met hollandse kaas en pindakaas gegeten! Jeannette en Han, nogmaals bedankt voor jullie gastvrijheid!!!

Oh en jullie zijn vast benieuwd naar de overstromingen.. Nou we hebben vanmiddag een beetje rondgedwaald door de stad en we hebben helemaal NIKS gezien! Af en toe liggen er wel zandzakken voor deuren, maar in het centrum is er totaal geen sprake van water door de straten. Het noorden van Bangkok schijnt wel heel erg te zijn, hebben we net in een Nederlandse krant gezien, maar midden Bangkok en het vliegveld houden het prima droog. Ook heeft de zon hier vandaag gewoon geschenen!

Morgenochtend 5 uur staat de taxi voor de deur en gaan we weer naar het vliegveld om dan naar Vietnam te vliegen. We hebben heel veel zin in Vietnam want hebben alleen maar geweldige verhalen gehoord! Jullie zullen binnenkort weer horen hoe geweldig het daadwerkelijk is. Veel liefs en tot snel weer!

Andr'e R

Amira Mama vertelde dat Mariska de KLM Stuwardes nog was tegen gekomen toen je de pillen ophaalde bij het Hotel waar de KLM screw verblijft. Jullie hebben wel massel

Cees van 't hoofd

Leuk dat jullie zoveel ondernemen. En Amira , al bijna volwassen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Oma Mia

Wat heerlijk om zo,n verhaal te lezen. Wat een ervaring voor jullie. Nog maals geniet er van. liefs van ons Opa en Oma x

oma bosma

ik smul van jullie verhalen!

veel liefs oma bosma

Oom JeroenWessels

Leuk weer wat te lezen van jullie, sla alles maar goed op in jullie soft disk , een hele mooie reis verder !!
Enneh, als je haar maar goed zit ! Xje

Margot Blankert

Hallo Nina en vriendinnen. Heb eindelijk net even jullie verhalen gelezen. Hartstikke leuk. Ben beetje jaloers....Geniet er maar lekker van.
Veel groeten.

Lynn en Han de Jongh

Back to reading your journals. What an adventure. You all are having the time of your life and we are all enjoying your experiences along the way! Write again soon. (We just arrived back from India. It, too, is an amazing place).
Liefs to you all